Allt faller på plats den här månaden också..! :D

 Pengar är något som gör människor otroligt egoistiska och deprimerade, allt i vårat samhälle handlar om pengar. Du kan i princip inte göra någonting om du inte har pengar. 
Jag hatar att allt ska handla om vad man har och inte har på kontot, varför inte vara nöjd med allt man redan har runtomkring sig?..
Jag anser mig själv vara en lyckligt lottad person, som får stöd av familj och vänner om det krisar, men att be om pengar ifrån någon annan kan ju vara det absolut värsta som finns.. Ångesten som kommer, över att man inte klarar av sin livssituation själv knäcker mig ibland..
Jag vill kunna klara mig på egen hand, och försöker så mycket jag kan klara mig utan pengar om det går.
Men som sagt så är det inte helt lätt.
Hade vi haft ett annat system, utan pengar - så tror jag våran värld hade sett mycket annorlunda ut.
Kanske ett system där vi tjänar på att få bra karma, ju mer du gör för andra människor i våran värld desto rikare är du. Bara en tanke..
Jag hade förväntat mig en lönespec med endast ett par tusen, eftersom jag nu börjat plugga och inte kunnat jobba så mycket, men till min stora förvåning var det mer än jag förväntat mig. :D
Kanske  har karman i mitt liv gett mig några extra tusen? ;)) 
Det tror jag stenhårt på, och jag uppskattar ju pengarna mer eftersom jag hade så låga förväntingar!
Lyckan av att allt ordnar sig tillslut är stor och jag är på ett strålande humör!:))
 
 
Nu ska jag åka till min föreläsning som idag handlar om skolpolitik, och ikväll får jag träffa alla mina fina cheertjejer igen efter lovet! Vi tränar för guld!!:))
 Bless / Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0