Tillbaka igen..

Jag sitter och läser igenom alla mina gamla inlägg som jag gjort i den här bloggen.. Gör mig både deprimerad, men också otroligt stark! Tänkte jag kanske skulle ta och radera alla, men på något sätt finns de där för att påminna mig om hur bra jag faktiskt har det idag, i nuet.
Jag har ett hem, en man, en skola att gå till och många fantastiska människor omkring mig.
Och det får mig att må bra! :D
Har börjat läsa på universitet, läser till grundskolelärare vilket får mig att  känna mig viktig igen. L Y C K A
Idag har jag suttit med en inlämning som verkligen har fått mig att börja fundera..
Vad är det vi lär ut till våra barn i skolorna?
Vad är egentligen det viktigaste de ska veta innan de ger sig ut i "vuxenlivet"?
Vem är det som sitter och bestämmer vad varje individ ska kunna och lära sig? Varför ska vi alla vara på bra exakt samma saker?
 
Utbildningen inspirerar mig som tusan, och jag känner att jag absolut valt rätt yrke, kan inte vänta tills jag får komma ut på praktik! Det finns saker jag vill förändra, det finns saker som jag också kan förändra men att hjärtat måste finnas på rätt ställe..
 
Bless
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0